Robotyka stanowi obecnie najpopularniejszy obszar zainteresowań uczniów. W sieci z łatwością można znaleźć różnorodne kursy, które obiecują rodzicom dobrą przyszłość w świecie IT dla ich dzieci. Ale jak wybrać szkołę naprawdę zaangażowaną w przekazywanie wiedzy?
Praktyka pokazuje, że najczęściej rodzice zapisują swoje dzieci na dowolne zajęcia i kursy z polecenia znajomych, również dzięki reklamie z dobrymi opiniami, które są integralną częścią marketingu. Ale na co należy zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniej szkoły?
Jednym z najważniejszych punktów jest odpowiednia lokalizacja - blisko miejsca zamieszkania. Jest to ważny aspekt, jeśli rodzic nie może towarzyszyć dziecku w szkoleniu, wówczas należy wziąć pod uwagę, aby dziecko mogło dotrzeć na zajęcia samodzielnie.
Istotny jest również koszt: należy oczywiście wybrać kurs osiągalny dla nas finansowo. Rodzice chcą też widzieć wyniki, dlatego efektem szkolenia jest monitorowanie postępów dziecka, porównywanie wyników przed i po, w czym może pomóc nauczyciel.
Faktem jest, że wybierając szkołę zawsze patrzymy na jej wygląd - jak jest wyposażona, czy pomieszczenie jest jasne, lub czy jest urządzone dziecku miejsce do nauki, by nie ograniczać mu przestrzeni i kreatywności. Nie każdy rodzic zgodzi się na korzystanie z jednego komputera przez kilkoro uczniów, a bywa tak, że muszą oni jednak wykonywać wszystkie zadania jednocześnie, co nie jest możliwe bez czekania na swoją kolej.
Dlatego właśnie przygotowanie indywidualnego miejsca dla dziecka jest ogromną przewagą nad szkołami, które nie mogą tego zapewnić. Takie zajęcia dyscyplinują, uczą rozdzielania obowiązków i brania na siebie odpowiedzialności.
Do przeprowadzenia
zajęć z robotyki i programowania potrzebny jest bezpieczny sprzęt. Szkoła musi posiadać komputery z nowoczesnym i aktualnym oprogramowaniem, odpowiednio przystosowanym do potrzeb dzieci, oraz zestawy naukowe z kompletnym zestawem elektroniki.
Poziom i umiejętności nauczyciela odgrywają niezwykle ważną rolę w procesie edukacji. Dobrze jest, gdy większość instruktorów to studenci kierunków technicznych o nowoczesnej i dynamicznej specjalności.
Tacy młodzi i energiczni pasjonaci mają niezwykły stosunek do nauczania. Starają się zainteresować każdego ucznia, znaleźć dla niego indywidualne podejście, nie tylko poprzez naukę, ale także poprzez wspólne hobby. Budują współpracę i przyjaźń z dziećmi, a nie sprawują nad nimi "nadzoru" - wówczas rodzic jest pewien, że jego dziecko będzie zainteresowane, ponieważ dzięki takiej komunikacji i "niestandardowemu" nauczaniu dzieci nigdy się nie nudzą.
Z ilu osób będzie składać się grupa?
Rodzice również zwracają na to uwagę, co nie jest zaskakujące - im więcej dzieci w grupie, tym mniej uwagi poświęca się im w nauce. Jeśli szkoła pozwoli sobie zatrudnić dwóch nauczycieli w grupie 12-osobowej, rodzic będzie raczej dość dobrze do tego nastawiony. Kompetentni nauczyciele są istotną częścią każdej szkoły lub kursu hobbystycznego. Kiedy szkoła jest pewna swoich pracowników, znajduje to odzwierciedlenie w jej całym systemie, w motywacji uczniów i prowadzących.
Co dziecko otrzyma na koniec kursu i jaką będzie posiadało wiedzę?
Wybierając szkolenie, koniecznie należy:
Ważne jest, aby zrozumieć, że przyszłość w dziedzinie IT będzie zależeć od zadawanych na czas pytań, ciekawości i okazania zainteresowania wyborem dziecka w określonej dziedzinie.
Niestety, sytuacja związana z kwarantanną zmusza rodziców do pewności, że skoro zapłacili daną kwotę pieniędzy, szkoła musi być dostosowana do różnych poziomów szkolenia, kursów i wieku dzieci. Rodzic musi mieć poczucie, że jego dziecko niezależnie od formy nauki będzie kontynuowało zdobycie wiedzy w dziedzinie IT.
Z naszych obserwacji wynika, że przede wszystkim rodzice chcą uzyskać odpowiedzi na swoje pytania, a nawet "dotknąć" samego systemu nauki, ponieważ każdy z nich pragnie dla swojego dziecka wszystkiego, co najlepsze, w tym dotrzymywania tempa współczesnemu światu.
→ uczęszczać na lekcje otwarte.
→ znaleźć znajomych i porozmawiać z nimi o tym na żywo;