Zostańcie liderami w zakresie programowania i robotyki dla dzieci

Wszystko co niezbędne do nauczania przyszłych geniuszy IT

Zajęcia w klasie komputerowej będą intensywne i dynamiczne.
A dzieci będą zachwycone możliwością programowania prawdziwych robotów już podczas lekcji.
Dzięki sprzętowi i materiałom szkoleniowym Impro wasza szkoła będzie mogła tworzyć utalentowanych projektantów oprogramowania i robotyki.
Wciskając ten przycisk, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie dannych osobowych (Dz.U.1997 r. NR 133, poz. 883 z późn. zm.) polityka poufności
Porozmawiaj z nami
Zestawy sprzętu i materiałów metodycznych
Całościowe rozwiązanie dla klasy robotyki
Programy lekcji z robotyki na cały rok
Całościowy program
przygotowania nauczycieli
Miesiąc bezpłatnych konsultacji przez ekspertów Impro
Programy zajęć. Pliki PDF z materiałami metodycznymi dla nauczycieli.
Prezentacje. Całościowa teoria robotyki w dostępnym formacie.
Pola przystosowane. Strefy wyposażone do testowania robotów.
Zestawy elektroniki do modelowania urządzeń zrobotyzowanych – od 6 szt.
System rejestracji wyników START|FINISH – od 1 szt.
Platforma robotyczna do konkursów SUMO – od 2 szt.
Platforma robotyczna do konkursów QUANT – od 2 szt.
Robot szkoleniowy LEO6 – od 6 szt.

Ogólny opis zestawów

Zestaw zawiera również:
Zestaw STEM zawiera następujący sprzęt:
Wszystkie zestawy zostały przystosowane do nauczania uczniów klas 4-8 (10-14 lat). Dla dzieci w tym wieku nauka robotyki będzie ciekawa i łatwa do opanowania przez praktykę.
Każdy zestaw zawiera różną ilość materiałów szkoleniowych. W maksymalnej kompletacji są: 36 lekcji – taka liczba jest wystarczająca na cały rok szkolny.
Kategoria wiekowa uczniów
10-14 lat (4-8 klasy)
Materiały dydaktyczne
To robi produkty Robocode jako uniwersalne rozwiązanie dla dzieci różnych kategorii wieku.
Platforma z obsługą 2 języków programowania
Do programowania robotów Robocode wasi uczniowie skorzystają z bezpłatnej platformy ARDUBLOCK, która obsługuje jednocześnie 2 języki programowania:
Scratch
С++
- język bloków, który może być szybko opanowany przez najmłodsych uczniów
- pełnowartościowy język programowania dla uczniów klas starszych
W języku C++ - pisanie kodu wielopoziomowego przy użyciu złożonych algorytmów. Ten wariant programowania będzie optymalny dla uczniów, którzy już studiują programowanie i mogą rozwiązywać złożone problemy. Ta praktyka pomoże dzieciom utrwalić swoją wiedzę na temat języka C ++.
Za pomocą Ardublocku – graficznego języka programowania, który umożliwia tworzenie oprogramowania dla urządzeń zrobotyzowanych bez pisania kodu. Na lekcjach dzieci będą łączyć bloki odpowiadające za określone funkcje. Dzięki temu proces programowania robota jest prosty i interesujący nawet dla najmłodszych uczniów.

Kolejny robot

Więc, LEO6, QUANT i SUMO-bot będą uniwersalnym rozwiązaniem dla dzieci o różnym poziomie wyszkolenia. A element rywalizacji sprawia, że zajęcia stają się bardziej dynamiczne i angażuje uczniów w aktywny udział w procesie uczenia się.

Szczegółowy opis urządzeń

Wszystkie 3 urządzenia zostały opracowane na platformie Arduino i są zaprogramowane w środowisku ArduinoIDE. Opracowywać oprogramowanie dla LEO6, QUANT i SUMO-bota można na 2 sposoby:
ruch wzdłuż czarnej linii
wyznaczanie odległości od obiektów
wyświetlanie informacji na wyświetlaczu
ręczna regulacja parametrów za pomocą potencjometrów
przełączanie trybów za pomocą przycisków
wyznaczanie temperatury powietrza
wyznaczanie pozycji w przestrzeni za pomocą żyroskopu
obsługa modułów kompatybilnych z Arduino od innych producentów
odtwarzanie sygnału dźwiękowego
zdalne sterowanie za pomocą sygnału radiowego lub Bluetooth
Szkolenie na LEO6
- zrobotyzowana platforma składająca się z 20 modułów. Różne kombinacje modułów pozwalają na stworzenie ponad 30 scenariuszy użytkowania robota.
LEO6 pomoże uczniom opanować podstawowe zasady programowania embedded* i przejść do złożonych zadań.
Programowanie embedded to tworzenie oprogramowania do zarządzania systemami zrobotyzowanymi.
*
LEO6
Nauka wszystkich możliwości robota trwa 22 lekcje po 90 minut. Jeśli dodać do tego zestaw elektroniki, materiał do nauki LEO6 wystarczy na 36 lekcji, czyli – cały rok szkolny.
Możliwości robota:
Programowanie LEO6
Robot LEO6 jest stworzony na płycie Arduino Mega, która jest zaprogramowana w środowisku ArduinoIDE. Urządzenie zawiera 20 modułów, które pomogą uczniom opanować podstawy robotyki w praktyce.
Programowanie robotu odbywa się za pomocą Ardublock – graficznego języka programowania, który umożliwia tworzenie oprogramowania dla urządzeń zrobotyzowanych bez konieczności pisania kodu. Na lekcjach dzieci będą łączyć bloki odpowiadające za określone funkcje.Dzięki temu proces programowania robota jest prosty i interesujący nawet dla najmłodszych uczniów.

Kolejny robot

ręczna regulacja parametrów za pomocą potencjometrów
dwa tryby robota: przechodzenie linii i labiryntu
wyznaczanie odległości od obiektów
ruch wzdłuż czarnej linii
zdalne sterowanie za pomocą sygnału radiowego lub Bluetooth
to wielofunkcyjna, inteligentna platforma-robot przeznaczona do konkursów z Line following i Maze solving:
Line following (ruch wzdłuż czarnej linii) — konkurs, w którym robot musi jak najszybciej przejechać trasę, orientując się według czarnej linii (pole z linią zawiera się w zestawie).
QUANT jest częścią zestawu Expert (LEO6 + Zestaw elektroniki + Zestaw Competition).
QUANT
Możliwości robota:
Programowanie QUANT
Opracowany na platformie Arduino i zaprogramowany w środowisku ArduinoIDE. Tworzyć oprogramowanie dla QUANT można, jak za pomocą Ardublock, zarówno i przez pisząnia wielopoziomowego kodu w języku C++. Więc, ten robot jest uniwersalnym rozwiązaniem dla dzieci o różnym poziomie wyszkolenia. A element rywalizacji sprawia, że zajęcia stają się bardziej dynamiczne i angażuje uczniów w aktywny udział w procesie uczenia się.

Kolejny robot

Maze solving (przechodzenie labiryntu) — robot musi jak najszybciej przejść labirynt (labirynt znajduje się w zestawie), wykorzystując czujniki do wyznaczania odległości do obiektów.
zdalne sterowanie za pomocą sygnału radiowego lub Bluetooth
wyznaczanie odległości od obiektów
ruch wzdłuż czarnej linii
zdalne sterowanie za pomocą sygnału podczerwonego
4 silniki (po jednym na każde koło) sprawiają, że robot staje się na ringu manewrowy i wytrzymały
orientacja w przestrzeni za pomocą żyroskopu
to wielofunkcyjna, inteligentna platforma-robot przeznaczona do konkursów z SUMO. W tym konkursie dwa roboty próbują się wypchnąć się nawzajem z ringu.
Autonomia robotów dodaje ostrości rywalizacji. Podczas bitwy uczniowie nie mogą sterować SUMO-botem, więc wynik zależy od skuteczności napisanego przez nich kodu.
SUMO-bot
Możliwości robota:
Programowanie SUMO-bota
Opracowany na platformie Arduino i zaprogramowany podobnie do 2 poprzednich robotów. Na przykładzie wbudowanych modułów SUMO-botów studenci zapoznają się z zasadami orientacji robotów w przestrzeni oraz interakcji pomiędzy kilkoma urządzeniami.

Kolejny robot

Specyfikacja zestawu Robocode Smart robots
Programowanie graficzne
Środowisko graficzne ARDUBLOCK kompatybilne z Arduino IDE dla komputerów osobistych (analog do Scratch 2.0)
Programowanie tekstowe
C ++, Środowisko tekstowe kompatybilne z Arduino IDE dla komputerów osobistych
Kontroler
Kompatybilny z Arduino UNO i MEGA
Czujniki i moduły LEO6
Czujnik odległości 200 cm x 1
Wyświetlacz LCD x 1
Wyświetlacz siedmiosegmentowy x1
Czujnik temperatury x 1
Czujnik linii na podczerwień x 2
Dalmierz ultradźwiękowy x 2
Przycisk programowalny x 3
Programowalne rezystory regulowane x 4
Programowalne diody LED x 4
Silniki napędowe x 2
Silnik serwo 180* do sterowania obrotami x 1
Aktywny głośnik piezoelektryczny x 1
Zintegrowana płyta makiety x 1
Moduł bezprzewodowy Bluetooth x 1
Pasek adresu z diodem LED RGB x 1
żyroskop/akcelerometr MPU-6050
Akumulatory litowo-jonowe 18650 1300 mAh x
Oddzielne gniazdo do podłączenia dodatkowego serwa x 1
Czujniki i moduły SUMO
Moduł bezprzewodowy Bluetooth x 1
żyroskop/akcelerometr MPU-6050
Czujnik linii na podczerwień x 4
Silniki napędowe x 4
Dalmierz na podczerwień SHARP x 4
Aktywny głośnik piezoelektryczny x 1
Akumulatory litowo-jonowe 18650 1300 mAh x 1
Porty wejścia-wyjścia do połączenia
Płyta makiety z portami wyjściowymi
USB-B x 1 (LEO6)
MicroUSB x 1 (SUMO, QUANT)
Wymiary
LEO6
SUMO
QUANT
Ring
Linia
START|FINISH
Labirynt
3 kg, 320х220х150 mm
0,450 kg, 180х190х90 mm
0,350 kg, 180х150х60 mm
3 kg, 900х900х100 mm
0,350 kg, 90х50х30 mm
Czujniki i moduły QUANT
1 kg, 1500х2000 mm
Moduł bezprzewodowy Bluetooth x 1
5 kg, 1200х1200х50 mm (zamontowany)
Czujnik linii na podczerwień x 5
Inny sprzęt
Silniki napędowe x 2
Kable USB
Aktywny głośnik piezoelektryczny x 1
Ładowarki
Dalmierz na podczerwień x 3
Elementy konstrukcyjne
Akumulatory litowo-jonowe 18650 1300 mAh x 1
Części metalowe i plastikowe połączone śrubami
Moduł radiowy kanału 2,7 GHz
Materiały szkoleniowe
Dla dzieci
Niestety, roboty pozostają tylko ciekawymi zabawkami bez materiałów edukacyjnych wysokiej jakości. Dlatego zestawy Robocode zawierają prezentacje wizualne dla uczniów.
Nasz program zapewni dzieciom wszechstronne zrozumienie zasad projektowania embedded. Rozpatruje on oddzielnie każdy czujnik, moduł i zasady interakcji między nimi. Dzięki temu uczniowie uczą się instalować niezbędne funkcje do mechanizmów robotycznych.
Dzieci będą pracować z czujnikami służącymi do projektowania prawdziwych robotów. Otrzymają doświadczenie maksymalnie nabliżone do rzeczywistości.
A co najważniejsze: program szkoleniowy Robocode daje uczniom możliwość pokazania siebie, otrzymawszy zwycięstwo w konkursach finalnych. Właśnie tak – kurs programowania embedded kończy się nie tylko egzaminem, ale ekscytującą grą zespołową.
Dla nauczycieli
Dla nauczycieli przygotowaliśmy materiały metodyczne do każdej lekcji. Gwarantują zaangażowanie dzieci w aktywny udział w zajęciach.
Oprócz tego, przygotowaliśmy satysfakcjonujący 3-dniowy kurs intensywny. Na nim wasi nauczyciele:
Zapoznają się z funkcjonalnością i możliwościami sprzętu Robocode
Uzyskają zalecenia dotyczące prowadzenia lekcji z programowania embedded
Przygotują i dostosują klasę komputerową do pracy z naszymi robotami
Przejrzeją każdą prezentację i otrzymają porady dotyczące ich demonstracji
Struktura programu szkoleniowego:
Od 22 do 36 lekcji z prezentacjami po 90 minut
(w zależności od wybranego zestawu)
Zapoznanie się z płytami do modelowania Arduino Uno i MEGA
Zapoznanie się z 20 rodzajami modułów na przykładzie platformy LEO6
4 ekscytujące prace projektowe z udziałem wszystkich uczniów w zajęciach
3 lekcje końcowe w formie konkursów z robotyki w 3 dyscyplinach
Poznasz podstawy programowania na przykładzie języka ARDUBLOCK
Wprowadzenie do App Inventor – programu do tworzenia aplikacji mobilnych
Nauka podstaw języka C++ i zapoznanie się z projektowaniem zawodowym
Materiały metodyczne do każdej lekcji z przykładami samodzielnych zadań
1 miesiąc bezpłatnego wsparcia przez ekspertów Impro
1 rok pełnej gwarancji na cały sprzęt
Wsparcie nauczycieli
W ciągu pierwszego miesiąca menedżerowie i inżynierowie Robocode będą doradzać waszym nauczycielom we wszystkich kwestiach związanych z pracą z naszym sprzętem i materiałami szkoleniowymi.
Ale wsparcie nie ogranicza się do jednego miesiąca. Nauczyciele będą mogli w każdej chwili uzyskać porady dotyczące używania sprzętu i prowadzenia lekcji. Nasi eksperci chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania.
Nauczyciele
- otrzymują szczegółowe i wizualne materiały szkoleniowe do każdej lekcji. Łatwo przyciągną uwagę dzieci i zachęcą ich do aktywnego udziału w zajęciach.
Szkoła
otrzymuje gotową, wyposażoną w innowacyjny sprzęt klasę robotyki. W nią będą uczyć się setki uczniów, rozwijając swoje talenty i zapewniając wysoki ranking instytucji edukacyjnej.
Dzieci
- otrzymują hobby, które może przerodzić się w powołanie i dobrze płatny zawód. Staną się pożądanymi studentami i współpracownikami prestiżowych uniwersytetów i międzynarodowych firm informatycznych.
Wynik