Kurs Python dla dzieci

Przewidywany czas czytania: 10 minut
10.11.2020
Python jest jednym z najpopularniejszych języków programowania. Jego popularność wynika z ogólnej dostępności, a także dużej liczby modułów, które pomagają uprościć wiele zadań.
Kurs online Python dla dzieci w wieku od 10 do 16 lat:
Python nadaje się do tworzenia programów w zupełnie innym kierunku, od sterowania platformami robotów po przetwarzanie i analizę danych. A na programistów jest dziś duże zapotrzebowanie. Sam język jest wystarczająco jasny i łatwy do nauczenia. Ponadto, jest to najprostszy i najbardziej czytelny język programowania, którego można nauczyć dzieci. Nauka zaczyna się od programów do rysowania, w których, za pomocą algorytmu, uczniowie sekwencyjnie rysują figury. W ten sposób uczą się analizować, jak działają algorytmy i jak wykonywany jest program napisany ręcznie. Wraz ze wzrostem złożoności, dzieci zaczynają uczyć się coraz trudniejszych konstrukcji w programowaniu, podejść do rozwiązywania problemów i nowych modułów. Pozwala to na tworzenie m. in. :
Ranking najpopularniejszych języków programowania na rok 2020:
Jak wynika z przedstawionych w tabeli wskaźników, programiści wolą używać w swoich projektach języków programowania Python i C#, ale jednocześnie zarobki programistów Python są najwyższe.
Średnie zarobki roczne
Indeks preferowania
Udział rynkowy
Plan nauki programowania w języku Python dla dzieci
Kurs opiera się przede wszystkim na wizualizacji napisanego programu. Dziecko pisze kod, w wyniku czego otrzymuje jego sekwencyjne wykonanie w formie gry. Służy do tego moduł turtle, pozwalający rysować akcje, które dziecko pisze samodzielnie. Pierwszą umiejętnością, którą nabywa kursant, jest tworzenie i składanie własnego programu, w rezultacie czego otrzymuje tzw. program wynikowy. Ze względu na to, że język Python jest najłatwiejszy do zapamiętania i zrozumienia, nauka programowania przez dzieci zaczyna się właśnie od niego.
Kolejnym etapem, który dzieci opanowują, są podstawowe konstrukcje programistyczne:
Pozwala to na tworzenie w przyszłości prostych, ale ciekawych gier logicznych za pomocą modułu pygame - stanowi on dobrą podstawą do tworzenia gier 2D o różnym stopniu złożoności. Dzieci będą mogły tworzyć projekty, zarówno mniej złożone, takie Atari breakout, jak i bardziej złożone, takie jak Mario itd.
Podczas tworzenia gier, ważne jest działanie algorytmu i ustalenie kolejności wykonywania programu. Dzieci uczą się nie tylko pojęć pętli, zmiennych i warunków, ale także stale ćwiczą ich samodzielne stosowanie w programie. Bardzo istotne jest, aby dziecko rozumiało zastosowanie podanej konstrukcji w określonej części kodu i jego poprawne napisanie. Umożliwia to w przyszłości pisanie programów o absolutnie dowolnej złożoności, rozumienie oraz używanie odpowiednich narzędzi. Każda gra to przede wszystkim logika, a ściślej mówiąc, logiczne myślenie. Aby zacząć tworzyć własne programy, należy je stale rozwijać.
Po opanowaniu podstawowych zasad programowania i opracowaniu ich na różnych przykładach, dzieci przechodzą do nauki, poznając czym jest random, czym jest podprogram i jak sprawić, by był on bardziej uniwersalny i zrozumiały. Jest to ważny aspekt w nauce programowania, ponieważ następnie uczniowie przechodzą do kolejnego etapu – globalnego myślenia. Ważne jest zrozumienie, że część programu, którą dziecko utworzyło w jednej sekcji, można zbudować w taki sposób, aby używać jej w innych częściach, by była uniwersalna w kilku przypadkach. To znacznie upraszcza program, zajmuje mniej miejsca na komputerze i działa szybciej. Podział na podprogramy i samodzielne tworzenie funkcji, pomoże nie tylko stworzyć program, ale zrobić to poprawnie i jakościowo.
Plan kursu jest dość cykliczny, co pozwala na ciągłe stosowanie wcześniej przestudiowanego materiału. Dlatego już z nabytymi umiejętnościami programistycznymi można przechodzić dalej. Pierwszy system operacyjny oraz programy, które zostały napisane na pierwszych komputerach, miały postać wiersza poleceń, w którym konieczne było tworzenie poleceń, a nie wybieranie i klikanie odpowiednich przycisków (jak odbywa się to obecnie). Wszystkie elementy, takie jak przyciski, menu, znaczniki wyboru i tekst są elementami interfejsu wizualnego, który jest „powłoką" już działającego programu.
Dzieci uczą się również prawidłowego pozycjonowania przycisków i tworzenia wyświetlacza programu za pomocą modułu w języku Python, takiego jak tkinter. Jest to prosty, ale wygodny dodatek do tworzenia własnego interfejsu, gdzie można dodać przycisk, a w następnym oknie wyświetla się tekst lub wykona się dowolne, wcześniej przygotowane polecenie.
Dzięki temu uczniowie będą mogli zdobyć kompleksową wiedzę na temat tworzenia aplikacji w języku programowania Python. Zapoznają się z pojęciami algorytmów działania, nauczą się poprawnie pisać kody, a także będą w stanie tworzyć własne programy. W przyszłości ta wiedza może bardzo pomóc w prawidłowym komponowaniu algorytmów działania nie tylko w programie, ale także w rozwiązywaniu zupełnie innych problemów.

Zapisz się na kurs Python dla dzieci i młodzieży

Edukacja online w szkole R0B0C0DE to możliwość nauki zdalnej, z dowolnego miejsca na świecie, bezpiecznego uczęszczania na zajęcia, ale przede wszystkim rozwoju, z uwzględnieniem współczesnych trendów. Dzieci otrzymują wiele nowych i ciekawych informacji, a dzięki zadaniom praktycznym nabędą chęci tworzenia własnych programów, coraz bardziej zaawansowanych, które poszerzą ich wiedzę i zrozumienie procesów. Wykonując zadania domowe, dzieci dodatkowo zdobywają praktyczne umiejętności pracy z językiem Python poza szkołą. To znacznie ulepsza ich umiejętności.
Pisanie kodu nie jest trudne - to tylko cyfrowe narzędzie, dostępne dla każdego. Skorzystanie z niego we właściwym kierunku, progresywne, to cel rozwojowy każdego programisty, który pomoże mu stać się fachowcem w swojej dziedzinie i odnieść sukces na arenie międzynarodowej, patrząc na dużą liczbę udanych projektów: strony internetowe oraz aplikacje mobilne.
→ do nauki potrzebny jest zwykły komputer stacjonarny lub laptop.
→ maksymalnie 8-ro uczniów w grupie;
→ czas trwania: lekcji 1,5 godziny;
→ Telegram botsów itd.
→ Aplikacji pogodowych;
→ Zaawansowanego kalkulatora lub przelicznika walutowego;
4. $ 100 717
3. $ 89 074
2. $ 94 908
1. $ 91 461
4. Python
3. C#
2. Java
1. JavaScript
→ 18.4%
→ 15.45%
→ 13.76%
→ 13.21%
→ Warunki;
→ Pętle;
→ Zmienne;
embedded engineer w ImPRO
Evgeny Petrikeev
Autor artykułu:
Aktualnie szkoła R0B0C0DE prowadzi szkolenia online z języka programowania Python. Przed lekcją każdy uczeń instaluje niezbędne oprogramowanie, zgodnie z instrukcją, a następnie uczy się za pomocą platformy Google Meet. Oprogramowanie, które trzeba zainstalować, nie wymaga dużych zasobów, dzięki czemu będzie można uczyć się ze zwykłego komputera stacjonarnego lub laptopa. Dziecko będzie pracować w mini grupie, z możliwością wspólnego rozwiązywania problemów. Rodzice będą mogli znajdować się w pobliżu podczas lekcji, aby obserwować jej przebieg. Program jest skonstruowany w taki sposób, aby konsekwentnie uczyć podstawowych zasad programowania i możliwości języka Python. W trakcie lekcji, która trwa 1,5 godziny, przez sporą jej część, dziecko ćwiczy pisanie programu. Cały materiał teoretyczny, który nauczyciel omawia na lekcji, jest również wydawany w formie pliku elektronicznego, dzięki czemu w ciągu tygodnia można powtórzyć przerabiany materiał.
→ 0.76
→ 0.83
→ 0.72
→ 0.59
Przeczytaj także
Przeczytaj także

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Wypełnij formularz po prawej stronie, nasi menedżerowie chętnie udzielą Ci porad i odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania!
Wypełnij poniższy formularz, nasi menedżerowie chętnie Ci doradzą i odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania!
Wciskając ten przycisk, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie dannych osobowych (Dz.U.1997 r. NR 133, poz. 883 z późn. zm.) polityka poufności
Zapisz się na lekcję pokazową!
Wciskając ten przycisk, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie dannych osobowych (Dz.U.1997 r. NR 133, poz. 883 z późn. zm.) POLITYKA POUFNOŚCI