Dziś 35% naszych uczniów stanowią dziewczyny
10.11.2020
Przewidywany czas czytania: 5 minut
Autor artykułu:
Evgeny Petrikeev
Nauczyciel w szkole Robocode
Biorąc udział w lekcji otwartej, rodzice często zadają pytanie: „Czy program nauczania nie będzie dla naszej córki zbyt trudny?" Mamy wyczerpującą odpowiedź: „Nie, nie będzie!". Wszystko zależy tylko od indywidualnych zainteresowań dziecka.
Czy robotyka jest trudniejsza do opanowania przedstawicielkom płci pięknej?
Robotyka jest kierunkiem dynamicznie rozwijającym się we współczesnym świecie. Dlatego nie dziwi nas fakt, że przedstawicielki płci pięknej coraz częściej zwracają się do RoboCode. Dziś 35% naszych uczniów stanowią dziewczyny, z których jesteśmy bardzo dumni.
Innymi słowy, badacze wykazali, że osiągnięcia akademickie chłopców i dziewcząt w STEM są bardzo podobne – w rzeczywistości z analizy wynika, że do pierwszych 10% klas uczęszczają takie same liczby dziewcząt i chłopców. Nadal istnieje różnica w stosunku do projektów: pierwsi starają się stworzyć początkowo coś niezwykłego z maksymalną funkcjonalnością, podczas gdy dziewczyny wolą stopniowe i wyważone działania, krok po kroku. Zależy im na tym, aby wszystko wyglądało estetycznie, dlatego bardziej polegają na doznaniach dotykowych i wizualnych. Jeśli mówimy o pracy zespołowej, chłopy harmonijnie się uzupełniają, biorąc pod uwagę przynajmniej fakt, że dziewczyna jest w stanie nawiązać niezbędne kontakty w zespole, co jest niezwykle ważną cechą we współczesnym świecie.
Na przestrzeni lat zjawisko dominacji mężczyzn na obszarach STEM interpretowano tym, że kobiety są mniej zdolne do tematów dotyczących tej dziedziny. Jednak nowe badania obalają ten pogląd, odnajdując duże podobieństwa między wskaźnikami męskimi i żeńskimi w nauce, robotyce i matematyce.
Badanie prowadzone przez Rose O'Dea, absolwentkę Australijskiego Uniwersytetu Nowej Południowej Walii (UNSW), opublikowane w czasopiśmie Nature Communications, zebrało dane od ponad 1,6 miliona studentów w ciągu sześciu lat w 268 szkołach. Autorka koncentruje się na różnicach płci w sprzeczności skali ocen akademickich.
Co najbardziej zaskakujące, największą różnicę między ocenami uczniów zaobserwowano w przypadku przedmiotów innych niż STEM, takich jak język angielski, a średnie oceny i ich zmienność wśród uczniów w odniesieniu do przedmiotów STEM były podobne.
Przeczytaj także
    Przeczytaj także

      Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

      Wypełnij formularz po prawej stronie, nasi menedżerowie chętnie udzielą Ci porad i odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania!
      Wypełnij poniższy formularz, nasi menedżerowie chętnie Ci doradzą i odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania!
      Wciskając ten przycisk, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie dannych osobowych (Dz.U.1997 r. NR 133, poz. 883 z późn. zm.) polityka poufności