Struktura lekcji pokazowej z robotyki:
Zapoznanie z nauczycielami i innymi dziećmi
Zapoznanie z pojęciem «Robot» – jak odróżnić prawdziwego robota od zwykłego urządzenia elektronicznego → jak połączona jest robotyka i programowanie
Kto zajmuje się projektowaniem i programowaniem robotów, jaka jest ich rola w przyszłości oraz jak dziecko może opanować te technologie
Dzieci wraz z nauczycielem piszą swój pierwszy kod. Nauczyciel wyjaśnia podstawowe pojęcia, jak działa programowanie, pomaga dzieciom napisać kod dla robo-samochodu Leo 6
Kompilujemy kod i wgrywamy go do robota. Sprawdzamy, czy wszystko działa prawidłowo. W razie potrzeby poprawiamy błędy w programie i sprawdzamy, czy robot wykonuje odpowiednie czynności
Przeprowadzamy testowanie robotów
Zapraszamy rodziców, aby razem ocenili rezultat naszej pracy, zobaczyli, jakie czynności robot wykonuje bez sterowania ręcznego (samodzielnie)